Českou republiku a amerického výrobce motocyklů Harley-Davidson spojilo v roce 2018 několik krásných výročí a to zejména 100 let republiky, 115 let značky a 85 let Harley-Davidson Klubu Praha čili nejstaršího nepřetržitě fungujícího klubu H-D na světě!
Jménem pražského dealerství spolu s československým zastoupením značky jsme se proto v roce 2015 začali ucházet o pořadatelství evropských oslav této motocyklové legendy.
Příprava:
- 3 roky před akcí
- vlastní ticketingový systém
- e-shop, web v 6 jazykových mutacích, social media mix a mobilní aplikace
- 4 komunikační kampaně
- koordinace mezinárodního týmu
- vyjednání záštity a spolupráce s desítkami partnerů
- dopravně inženýrská opatření
- úzká spolupráce se složkami integrovaného záchranného systému
Realizace:
- 5.–8. července 2018
- areál Výstaviště Praha – Holešovice, partnerská místa v Praze a okolí
- 4 spanilé jízdy motocyklistů Prahou, desítky organizovaných vyjížděk po okolí
- 4 hudební scény s kapelami jako The Picturebooks nebo The Hives
- rozsáhlá výstava motocyklů včetně historických strojů a customů
- 3 demo trucky s motocykly H-D k vyzkoušení zdarma
- kaskadérské a FMX exhibice, přehlídka vojenské techniky armády ČR a expozice americké armády z WW2
- galavečer Muay Thai, speciální zóna pro členy Harley Owners Group a další…
akci podpořili: Magistrát hl. m. Praha, Středočeský kraj, velvyslanectví USA v ČR - oslav se osobně a aktivně zúčastnila pravnoučata jednoho ze zakladatelů značky Karen a Bill Davidsonovi
Výsledky:
- Přes 110 000 návštěvníků ze 75 zemí světa z toho přes 67 000 na motocyklech
- Počet mediálních výstupů: 1025, mediální hodnota 46 766 368 Kč
- Celková imprese (klasická média): 218 546 179
- Zásah skrze sociální sítě: 982 500 000
- Výnos charitativních dražeb na místě: přes půl milionu korun
- Zvýšení povědomí o značce: stovky publikovaných pozitivních příběhů nebo informací o motorkářích, značce samotné nebo životním stylu
- Přínosy akce (studie KPMG): 510–550 mil. Kč pro veřejné rozpočty